Persoonlijke kledingstijlen als inspiratiebron!

Volgens mij is er op veel gebieden een ‘persoonlijke trend’ zichtbaar. Denk maar eens aan ‘Het Nieuwe Werken’, persoonlijke tijdschriften als Linda en Antoine (dé glossy van de Katholieke Kerk; niet het meest vooruitstrevende instituut, dus dat zegt wat…) en dus ook op het gebied van kleding.

Het is niet voor niks dat een blog als The Sartorialist van fotograaf Scott Schuman dagelijks miljoenen bezoekers trekt. Wat zegt dit over ons? Waarom zijn wij op zoek naar persoonlijke informatie en inspiratie? Is het zo dat we ‘doorsnee’ zat zijn en meer en meer gaan voor onze persoonlijke keuzes?

Ik denk het wel. En ook binnen het grote, massale kledingaanbod kun je je unieke, persoonlijke kledingstijl vinden. Sommige mensen kunnen dit heel goed zelf en anderen hebben talenten op een ander vlak en huren hulp in. En ik geloof er in dat je je kunt laten inspireren door sites als The Sartorialist en apps als ‘Daily Street Snaps’ (gratis). Ik laat me er in ieder geval wél door inspireren en vind het heerlijk om in een verloren minuut naar mooie mensen te kijken in hun eigen, unieke kledingstijl! Hieronder een aantal voorbeelden.

Plaats een reactie

  • Concept & uitvoering: Carolien Ruijs